Sosyal Medya Politikası

Bağımsız Temsilcilerin (BT’lerin) bloglar, Facebook, YouTube, LinkedIn, MySpace vb. gibi sosyal medya platformlarında işlerini tartışmalarına ve tanıtmalarına izin verilmektedir. Aşağıda, Şirketin bu temsile ilişkin politikası ve yönergeleri yer almaktadır. Belirli bir siteye atıfta bulunulmaması veya bunun açıkça belirtilmemesi, bu politikanın uygulama kapsamını sınırlamaz. Herhangi bir politika veya yönergenin bulunmadığı durumlarda, Bağımsız Temsilcilerprofesyonel muhakeme kabiliyetlerini kullanmalı ve mümkün olan en ihtiyatlı eylemi gerçekleştirmelidir.
1. Kişisel bloglar, web siteleri ve sosyal medya profilleri, yazar tarafından ifade edilen görüşlerin yalnızca yazara ait olduğu ve Şirketin görüşlerini temsil etmediği konusunda net yasal uyarı beyanlarına sahip olmalıdır.

Örnek – “İfade edilen fikir ve görüşler şahsıma aittir ve QNETnin görüşlerini yansıtmayabilir.”
2. Bağımsız Temsilciler olarak Şirketle ilişkinizi doğru ve net bir şekilde beyan etmelisiniz. Çalışan ve acente sıfatıyla veya başka bir sıfatla başka iddialarda bulunulamaz.
3. Şirketin ticari markalarını veya markalarını herhangi bir sosyal medya platformunda herhangi bir kullanıcı adı veya uzantı ile kullanamazsınız. Bu platformlar Twitter, Facebook ve Linkedin dahildir, ancak bunlarla sınırlı değildir.
4. Bloglarınızda, web sitelerinizde ve sosyal medya profillerinizde yayımlanan bilgiler, QNET’in İlkeler ve ve Prosedürlerine uygun olmalı ve bunlara riayet etmelidir. (Bkz. İlkeler ve Prosedürler, 11.03, 11.04 ve 11.05 maddeleri). Bu aynı zamanda diğer bloglarda, forumlarda ve sosyal ağ siteleri üzerinden yapılan yorumlar için de geçerlidir.
5. Bağımsız Temsilciler, herhangi bir İnternet domain ismi veya e-posta adresi için QNET ve ilişkili şirketlerinin ticari isimlerini, ticari markalarını, hizmet isimlerini, hizmet markalarını, ürün isimlerini veya bunların türevlerini kullanamaz veya bunları kaydetmeye veya satmaya teşebbüs edemez (Bkz. Politika ve Prosedürler, madde 10.03 (c)).

6. Kendinizi bir Bağımsız Temsilci olarak tanımlayarak kendinizi Şirketin marka imajı ve değerleriyle özdeşleştirirsiniz. Bu nedenle çevrimiçi etkinlikleriniz, başkalarının Şirket, ürünleri ve hizmetleri hakkındaki algılarını etkileyebilir. Dolayısıyla resimler, gönderiler veya yorumlar yoluyla sergileyebileceğiniz eylemlerinizin Şirketin eylemlerini yansıtabileceğinin farkında olmanız önemlidir. Herhangi bir içeriği çevrimiçi olarak yayınlarken aşağıdaki yönergelere uyulmalıdır:
• Yalnızca Şirketin resmi web sitesinde bulunan metni kullanmalısınız.
• Web sitenizin veya sosyal ağ profilinizin içeriğini Şirket dışında herhangi bir kaynaktan alınan metinlerle tamamlayamazsınız.
• Tüm içeriğin yazım denetimi yapılmalıdır.
• Her türlü yanıltıcı veya aldatıcı faaliyet, bilgi ve taktik yasaktır.
• Telif hakkı yasalarına saygı gösterin ve kaynaklara uygun şekilde atıfta bulunun veya alıntı yapın.
• Kaba bir dilin kullanılması yasaktır.
• Kişisel saldırılara izin verilmez.
7. Bağımsız Temsilciler, QNET ve/veya ürünleriyle ilgili herhangi bir yorum yaparken her zaman ilişkilerini açıklamalı veya kendilerini QNET Bağımsız Temsilcisi olarak tanıtmalıdır.
8. Çevrimiçi referans sağlayan Bağımsız Temsilciler dürüst olmalı ve tipik sonuçlara tabi olmalıdır.

Örnek 1: “Naturtres şampuanları saçımdaki kepek sorunumu iyileştirdi” Bu samimi bir beyan olsa dahi her durumda geçerli tipik bir sonuç değildir ve bu nedenle iddiayı destekleyecek geçerli bir araştırma olmadığı sürece çevrimiçi olarak yayınlanan bu tür herhangi bir görüş mevcut yönergeleri ihlal mahiyetinde olacaktır
Örnek 2: “QNET ile bir ayda 25.000 Türk Lirası kazandım ve bunu siz de yapabilirsiniz.” Bu ifade doğru bir beyan olsa da sonuç “genel geçer yani tipik” değildir. Bu tür ifadeler mevcut yönergelere aykırı olacaktır. Kazançlarınızdan bahsederken bu konuyla ilgili rehberlik için İlkeler ve Prosedürler madde 11.02’ye başvurmalısınız.

9. Facebook reklamları gibi ücretli İnternet reklamları için Şirket logosu veya ticari markası kullanılamaz. Tüm bağlantılar, Şirketin resmi sitesine değil, BT’nin Kişisel Web Sitesine yönlendirilmelidir.
10. Şirketle ilgili bir şikayetiniz varsa, çözüm için www.qnetturkiye.com.tr adresinde bulunan herhangi bir resmi sosyal medya kanalı, canlı sohbet veya haftaiçi 08:00 – 17:00 aralığında Türkçe, Arapça ve İngilizce hizmet veren çok dilli QNET Türkiye Müşteri Destek Merkezi aracılığıyla Şirketle iletişime geçiniz. Şirketin şikayetinizi doğrudan ele alması mümkün olamayacağı için şikayetlerinizi herkese açık olarak ifade etmek amacıyla diğer sosyal medya platformlarını kullanmayınız. Şikayetinizi okuyan birçok kişi, sorunun ne zaman çözüldüğünü bilmeyecek ve dolayısıyla belki de asla düzelmeyecek çözümsüzlük hissine kapılacaktır.