Doğrudan satış, bugün dijital çağda bir dönüşüm geçirse de gerçek bireylerle temas halen daha büyük bir öneme sahip. Doğrudan satıştaki pazarlamada müşteriler ile kurulan bağ, başarı için anahtar olarak görülebilir. Güçlü bir doğrudan satış için müşterileriniz ile bağ kurmak için uygulayabileceğiniz bazı teknikler şu şekilde sıralanabilir:
TEK BİR YAKLAŞIMI BENİMSEMEYİN
Bireyler farklı farklı karakterlere sahiptir. Buna bağlı olarak her bir bireyin de sahip olduğu satın alma davranışı buna bağlı olarak farklılık göstermektedir. Bu yüzden doğrudan satış yaptığınız sırada, müşterilerinizin tutumlarına ve satın alma davranışlarına bağlı olarak tek bir yaklaşımı benimsemek yerine farklı stratejileri benimseyebilirsiniz.
Yeni bir müşteri ile sürekli müşteriniz arasında farklılıkların olması çok doğaldır. Ayrıca sattığınız ürünlerin genişlik yelpazesi de farklı yaklaşımlar benimsemeniz için size yol gösterici olacaktır.
HİKAYELER İLE MÜŞTERİLERİNİZLE ARASINDA BAĞ KURUN
Hikâye anlatmak, bireyler üzerinde derin bir etkiye sahip olabilir. Hedef kitlenize anlattığınız hikayeler, karşı tarafta empati duygusunun ortaya çıkmasına neden olur.
Bu hikâyeler ve öz yaşam öykünüzden bazı kesitler, hem müşterilerinizin size empati beslemesini sağlar hem de size karşı güven duymalarına büyük ölçüde etki eder. Dolayısıyla, doğrudan satışa adım attığınızdan itibaren hitabetinizi kullanarak hikayeleri toplantılarınızda kullanmayı ihmal etmeyiniz.
SAMİMİ OLUN
Hedef kitleniz kim olursa olsun samimi olmayı ihmal etmeyin. Kitlenize karşı samimi olmak sadece satışlarınızın artmasına katkı sunmakla kalmaz aynı zamanda müşteri kitlenizin sadakatinin de gelişmesine imkân sağlar.
Hayat tecrübelerinizden ve ürünleri kullanarak yaşadığınız deneyimlerden bizzat açık bir şekilde bahsetmek müşterilerinizin size olan bağının güçlenmesinde büyük etkiye sahip olacaktır. Örneğin, sosyal medya hesaplarınızdan müşterilerinizle iletişime geçmeniz ve onların sorularını yanıtlamanız bu samimiyetin bir göstergesi olabilir.
MÜŞTERİLERİNİZİN YORUMLARINI DEĞERLENDİRİN
Müşterilerin yorumları, referansları ve sizin hakkınızda yaptığı değerlendirmeleri mutlaka göz önünde bulundurun. Olumsuz bir durumda müşteri ile doğrudan iletişime geçerek yapıcı bir tutumla sorunu çözün. Olumsuz olarak görülen bu durumları doğru davranış ile olumlu bir duruma çevirebilirsiniz.
Müşteri deneyimlerini sosyal medyanızda paylaşmak yine müşterilerin sizinle bağ kurmasına etki edecektir. Böylece ürünlerin nasıl kullanıldığını gösterebilirsiniz.