Doğrudan satış sektörü değişiyor ve bu değişimleri yönlendirmek ya da anlamak her zaman kolay olmuyor. Son iki yılda yapay zekanın gelişimi başta olmak üzere, dijitalde olan yenilikler doğrudan satışın kendini yenilemesini zorunlu kıldı.Bu yenilikler eşliğinde 2025 yılında doğrudan satış yaparken neleri yapmanız ve neleri yapmamanız gerektiğini sizin için derledik.
BÜYÜMEYİ ÖNCELİKLENDİRİN
Doğrudan satışta büyüme, işe adım attığınız ilk andan itibaren gündeminizde olması gereken bir konu. 2025 yılında büyümenizin detaylı bir analizini yapın ve bu doğrultuda yeni büyüme hedefleri belirleyin. Hedef kitlenizi keşfedin ve ürünlerinizi doğru gruplara ulaştırın.
İNCE DETAYLARDA KAYBOLMAYIN
Doğrudan satış, titizlik ve adanmışlık isteyen bir iş koludur. Ancak çok ufak detaylar ile uğraşmak yani ayrıntılarda kaybolmak enerjinizin boşa düşmesine sebep olabilir. Doğrudan satış sektörü, gereğinden fazla açıklama yapma, işleri gereksiz yere karmaşık ve kafa karıştırıcı hale getirme eğilimine sahip olduğu anlara sahiptir. Siz de bir doğrudan satış temsilcisi olarak ürünlerinizi ve hizmetlerinizi basit ve anlaşılır bir şekilde sunmaya gayret edin.
YENİ NESLİ İHMAL ETMEYİN
Uzun vadeli sürdürülebilir büyüme elde etmek için her on yılda bir yeni bir kuşak çalışma arkadaşlarına sahip olmanız ve onların içinden liderler yetiştirmeniz gerekir. Bu sizin ilk büyümenizi ve başarınızı sağlayan eski nesil liderleri bir kenara atmanız anlamına gelmez. Bu, sürekli olarak tabanınızı büyütebilecek ve uzun vadede uygunluğunuzu artırabilecek yeni liderler getirmeniz anlamına gelir.
DOĞRUDAN SATIŞTA KARAR VERMEDEN ÖNCE DÜŞÜNÜN
Doğrudan satış işinizde bir yenilik yaparken yaptığınız yeniliğin işinize getireceği tüm yönleri düşünün. Hata yapmak işin bir parçası olsa da riskleri minimize etmek size büyük avantaj sağlayacaktır.Örneğin, yapay zekayı doğrudan satış işinize entegre ederken yeterli alt yapınızın olup olmadığını mutlaka gözden geçirin.