Network marketing, kişilerin gelir elde etmesini sağlayan bir iş planıdır. Ancak her iş gibi network marketing boyunca da yapılması gerekenler olduğu kadar yapılmaması gerekenler de mevcuttur. Network marketing’e adım attığınızda dikkat etmeniz gerekenleri göz ardı ettiğinizde bunun sonucu başarısızlık ile sonuçlanabilir. Bu yüzden network marketing’de size başarısızlık getirebilecek olasılıklar için önleminizi almanız gerekir.
NETWORK MARKETING’TE GERÇEKÇİ OLMAYAN BEKLENTİLERDEN UZAK DURUN
Network Marketing’e katılan birçok kişi, kısa sürede hızlı gelir sahibi olabileceğini hayal eder. Sosyal medyada gösterilen “bir gecede başarı” hikayeleri, bireyleri motive etmekten çok yanlış yönlendiriyor. Oysa bu iş de diğer tüm işler gibi zaman, sabır ve strateji gerektirir. Gerçekçi olmayan hedeflerle yola çıkanlar, kısa sürede hayal kırıklığına uğrayıp pes eder.
KİŞİSEL GELİŞİME YATIRIM YAPMAMAK
Network Marketing’de başarılı olmak için satış tekniklerinden insan psikolojisine kadar birçok konuda bilgi sahibi olmak gerekir. Ancak çoğu kişi bu işin sadece “ürün paylaşmak” ya da “tanıdıkları sürece dahil etmek” olduğunu sanır. Eğitim almadan, kitap okumadan, seminerlere katılmadan bu işte sürdürülebilir başarı yakalamak oldukça zordur.
YANLIŞ EKİP ÜYESİ SEÇİMİ
Network marketing bireysellikten uzak bir iş planıdır. Bu yüzden bu alanda ilerlemek için ekibe ihtiyacınız olacaktır. Network marketing’e adım atan birçok birey yanlış ekip üyesi seçimi sonucunda sektörden ilk yıllarda çekiliyor. Bu yüzden ekip üyesi seçimine işin başında sıkı tutmanız gerekir.
SÜREKLİ RED ALMAKTAN KORKMAK
Network Marketing’de en çok karşılaşılan durumlardan biri, “hayır” cevabıdır. Bu retler, özellikle başlangıçta moral bozucu olabilir. Ancak başarılı olanlar bilir ki, her hayır cevabı sizi bir evete daha yaklaştırır. Network marketing sürecinde red almaktan korkan ve süreci kişisel algılayanlar, genellikle erken pes ederler.
PLANSIZ ÇALIŞMA
Network Marketing’de disiplinli ve planlı olmak başarı için kilit faktördür. Bir gün aktif olup sonraki hafta hiçbir şey yapmamak, ne müşteri ilişkileri kurmanıza ne de ekip inşa etmenize yardımcı olur. Tutarlılık, güven oluşturur. Plansız ve dağınık çalışanlar ise maalesef sürdürülebilir bir sistem kurmakta zorlanır.