Doğrudan satış sektörü, hayatın tüm değişkenlerinden etkilenen bir sektördür. Doğrudan satışın etkilendiği bu değişimlerin başında da kuşakların değişimi geliyor. 1998 sonrasında doğan kuşağı tanımlayan Z kuşağı, birçok sektörde olduğu gibi doğrudan satış sektöründe de ezberleri bozuyor. QNET Türkiye, Rusya ve Orta Asya Bölge Genel Müdürü Cem Geyik, Z kuşağının doğrudan satış için ne denli önemli olduğu sizlere açıkladı.
Z KUŞAĞI DİJİTAL ÇAĞIN UZMANI
Z kuşağı, dijital dünyaya doğmuş ilk nesil olarak teknolojiyi bir araç değil, adeta bir yaşam biçimi olarak görüyor. Z kuşağının teknoloji ile böylesine içli dışlı olması doğrudan satışta sosyal medya, içerik üretimi ve çevrimiçi iletişim gibi alanlarda öne çıkmasına zemin hazırlıyor. Özellikle Instagram, TikTok gibi platformlar, Z kuşağının doğrudan satışta kendi kitlelerini oluşturmasına olanak tanıyor.
Z KUŞAĞI GELENEKSEL YAPIDAN UZAK
Z kuşağı, klasik satış tekniklerine mesafeli ama güven temelli ilişkiler kurmaya oldukça açık. Bu yüzden doğrudan satışta “samimiyet” ve “şeffaflık” kavramları hiç olmadığı kadar önemli hale geliyor. Cem Geyik’e göre Z kuşağı, önce insan sonra ürün odaklı bir yaklaşımı benimsiyor. Bu da markaların kendilerini dönüştürmesini zorunlu kılıyor. Sosyal farkındalık ve sürdürülebilirlik Z kuşağının önem verdiği noktalar arasında yer alıyor.
ESNEK GİRİŞİMCİLİK
Cem Geyik’e göre Z kuşağı, esnek çalışma saatlerini, bağımsızlığı ve kendi işini kurma hayalini seviyor. Doğrudan satış ise Z kuşağının çalışma prensibini tam da onlara göre sunuyor.Kendi zamanını yönetebilen, içerik üretip topluluğunu büyüten gençler, doğrudan satışla kariyer yolculuklarını kendi kurallarıyla çizebiliyor.