1997 ile 2012 arasında doğan Z kuşağı artık iş hayatının önemli bir paydaşı. Diğer kuşaklardan iş hayatına bakışta oldukça farklı olan Z kuşağı, kendi yaşam tarzlarını ve beklentilerini de beraberlerinde getiriyorlar. QNET Türkiye ve Orta Asya Bölge Genel Müdürü Cem Geyik’e göre doğrudan satış sektörü için Z kuşağının varlığı, sektörün büyümesi ve gelişmesi açısından yüksek bir öneme sahip. Cem Geyik’e göre doğrudan satış sektörünün Gen Z’nin nelerden motive olduğunu, hayatlarında neye önem verdiklerini anlaması gerekiyor. Cem Geyik’in tecrübelerine göre doğrudan satış sektörü, iş hayatının bu özgüvenli ve bir o kadar da yenilikçi kuşağını onların beklentilerini keşfederek bünyesine dahil edebilir.
Z KUŞAĞI DOĞRUDAN İLETİŞİME ÖNEM VERİYOR
Z Kuşağı birebir iletişime önem verir ve hem kişisel hem profesyonel ilişkilerde samimiyet arar. Bununla birlikte bağlantılarını kurmak için mesajlaşma, sosyal medya ve online etkinlikler gibi dijital araçlara başvurur. Doğrudan satışın özünde zaten kişisel ve samimi ilişkiler olduğu için doğrudan satış, Z Kuşağı’nın aradığı bu bağları kurma fırsatını sunar.
Doğrudan satış, Z Kuşağı odaklı işe alım stratejilerinde dijital marka varlıklarını güçlendirerek bilinirlik yaratmalı ve onları cezbedecek içerikler üretmelidir. Sosyal medya şablonlarıyla sahadaki temsilcilere destek verilmeli ve etkileşim sonrası gençlere kişiselleştirilmiş mesajlarla ulaşmaları teşvik edilmelidir.
Z KUŞAĞI DOĞRUDAN SATIŞIN FIRSATLARINI GÖRMEK İSTİYOR
Bağımsızlık Z Kuşağı için güçlü bir motivasyon kaynağıdır. Araştırmalar, gençlerin yüzde 62’sinin girişimcilik hayali kurduğunu ve kendi işini kurmak istediğini gösteriyor.
Ayrıca farklı kazanç yolları, daha uygun maliyeti ve finansal güvence de öncelikleri arasında. Bu nedenle doğrudan satış şirketleri Z kuşağını kazanma stratejilerinde “kendi işinin sahibi olma” ve “kendi yolunu çizme” fırsatını ön plana çıkarmalıdır.
Z KUŞAĞI DİJİTAL DÜNYADA VARLIK GÖSTERİYOR
Z Kuşağı’nın büyük çoğunluğu ilk akıllı telefonunu çok küçük yaşta eline aldı. Yani neredeyse tüm hayatları boyunca ekran kaydırarak ve mesajlaşarak büyüdüler. Onlar için dijital ve ekran, hayatın ayrılmaz bir parçası.
Genç doğrudan satış temsilcilerini çekmek isteyen doğrudan satış şirketlerinin de dijital odaklı bir strateji geliştirmesi gerekir. Mobil uyumlu yazılım ve uygulamalar, temsilcilerin işlerini telefonlarından yönetmelerini sağlamalıdır.
Raporlar, bildirimler ve paneller mobil için optimize edilerek günlük işlerini kolaylaştırmalıdır. Ayrıca sosyal medya, mesajlaşma, web tabanlı pazarlama ve e-ticaret, Z Kuşağı temsilcilerinin müşterileriyle bağ kurmasında kilit rol oynayacaktır. Bu yüzden, sürekli güncellemeler sunan ve işlevselliği geliştiren yazılım sağlayıcılarıyla çalışmak kritik önem taşır.